Leert de jeugd nog wel wat tegenwoordig?

 Waar gebeurd tot mijn eigen verbazing๐Ÿ˜ฎ

Ik sprak laatst enkele jongeren in hun late tienerjaren. Ze waren op vakantie geweest maar de vaatwasser in het vakantiehuisje was stuk. Toen ik ze vroeg waarom ze niet met de hand afgewassen hebben keken ze me aan of er een zebra op een eenwieler voorbij kwam.

Hadden ze nog nooit van gehoord en wisten niet eens dat dit kon.๐Ÿ˜Ÿ

Is maar goed dat ze niet met een tent op een ouderwetse camping gestaan hebben waar douchen bestaat uit badderen in het plaatselijke beekje.๐Ÿ˜ฑ

Later die dag sporte ik over internet en kwam meerdere malen het volgende tegen.

Er gaat een oproep van de jeugd van tegenwoordig over het internet.๐Ÿค”

Of er niet een telefoon uitgevonden kan worden die altijd in het huis blijft en in huis door iedereen gebruikt kan worden.๐Ÿ˜ฒ liefst zo dat deze niet te ver meegenomen kan worden door die bijvoorbeeld met een kabel aan de muur vast te maken.

Nu weet ik wel dat ik voor deze generatie behoor tot de oude van dagen en wil niet betweterig overkomen maar:..............................................

In mijn beleving bestaat dit toch echt al sinds mijn kinderjaren in een versie die daadwerkelijk aan de muur vastzit en een versie waarmee je door het huis kunt wandelen.

Ik weet niet wat ze de jeugd van tegenwoordig bijbrengen, maar het heeft verdomd weinig te maken met het leven.

Ik begin heel licht ( dat is een understatement om het eens in het Engels te zeggen ) het vermoeden te krijgen dat de huidige opvoedkundige taken ( door de moderne wetenschap blijkbaar aangeraden ) en leer prioriteiten op scholen toch echt de verkeerde dingen benadrukken.

Jeugdigen geboren na pak hem beet 1995, Mocht er ooit echte problemen de kop op steken: richt u tot de zogenaamde generatie X. De laatste generatie die met een hamer en bijtel nog een huis kan bouwen, respect heeft geleerd voor de dingen en mensen die niet zo modern zijn als jezelf bent en niet overal een computer en/of internet voor nodig heeft.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe zou het er uit zien als je een tweeling had van het andere geslacht.

De geschiedenis herhaalt zich

Veranderingen door...........